Januari 2012

Genombrott i Tyskland för Fortnox International

januari 10, 2012

Fortnox International AB:s delägda tyska dotterbolag, Fortnox GmbH, har fått RölfsPartner i Tyskland som samarbetspartner.

RölfsPartner har valt att bli en Fortnox byråpartner och kommer därmed att kunna använda Fortnox program för sina klienter. RölfsPartner har fler än 700 anställda på 12 orter i Tyskland. RölfsParner ingår i Baker Tilly som finns representerad i 120 länder.

”Att få RölfsPartner som en av våra byråpartners är ett genombrott för oss på den tyska marknaden. Vi ser att webbaserade lösningar för bokföring och annat administrativt arbete är i stark tillväxt i de flesta länder. Den erfarenhet vi har från de svenska programmen har använts för att utveckla kompetenta produkter som är anpassade för andra länders regelverk. Nu får vi ett bevis på att vi är på rätt väg genom att ett av de största företagen för ekonomtjänster har valt vår lösning.” säger Jan Älmeby, VD på Fortnox International.

Oliver Bartl är VD och delägare i Fortnox GmbH och ger följande kommentar: ”Vi anser att våra program ger kunderna bäst valuta för pengarna. Vi stärks i vår uppfattning när RölfsPartner ser möjligheterna i våra program. Det är en helt ny era som börjar med de webbaserade programmen och vinnare är både kunder, redovisningsbyråer och vi som leverantör. Vi siktar in oss på de mindre företagen som till stor del använder en redovisningsbyrå för att sköta sin bokföring. De mindre företagen svarar mot långt över 90 procent av alla företag. Samtidigt vill man som mindre företagare ha en bra koll på verksamheten och det får man genom den webbaserade tekniken där man själv kan ta ut rapporter och annan information medan byrån sköter det dagliga arbetet på rätt sätt. Här i Tyskland finns det fler än fyra miljoner mindre företag som är vår målgrupp.”

För ytterligare information vänligen kontakta

Jan Älmeby, VD på Fortnox International AB (publ)

Tel: 0708¬‐37 32 55, jan.almeby@fortnoxinternational.se

Oliver Bartl, VD, Fotrtnox GmbH, oliver.bartl@fortnox.de