Juni 2014

FINT AB´s dotterbolag Fortnox GmbH tecknar samarbetsavtal med Open-Xchange

juni 09, 2014

Som kommunicerats tidigare har Fortnox GmbH sedan hösten/vintern 2013 haft ett samarbete, baserat på ett MoU, med en ISP-partner i Tyskland för att snabbare och säkrare kunna bearbeta den tyska marknaden. Det är med stolthet och glädje som vi nu kan meddela att det slutgiltiga avtalet är tecknat mellan Fortnox GmbH och Open-Xchange (OX)”. Säger CEO FINT AB, Camilla Jarnemyr.

Avtalet innebär att Fortnox GmbH tillsammans med OX kommer erbjuda en integrerad lösning av Fortnox programvara i OX App Suite, där OX kunder kan välja mellan en Fortnox Freemium- och Premiumlösning. OX har idag 10 miljoner kunder i Tyskland och av dessa är ca 1 miljon potentiella kunder till Fortnox. Planerad lanseringsstart är tidig höst 2014.

hassoweinox

Hasso Wien, CEO Fortnox GmbH och Rafael Laguna, CEO OX Inc

Open-Xchange i korthet (OX)
OX grundades 2005 och är ett privatägt företag med sitt huvudkontor i Nürnberg, Tyskland. OX levererar ”Cloud- och hostingtjänster” som white-labellösningar, vilket ger tjänsteleverantörerna flexibiliteten att driva sitt eget varumärke och skapa attraktiva produktpaket. OX-portalen används idag av över 100 miljoner användare via mer än 80 partners över hela världen.

FINT i korthet
FINT AB är ett fristående bolag som har licensrättigheterna att anpassa och sälja Fortnox AB:s ledande internetbaserade affärssystem till små- och medelstora företag och till redovisning-och revisionsbyråer i Finland, Storbritannien, Tyskland och Polen. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, administration, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetuppkopplad dator eller enhet som helst.

Ladda ner pdf

Camilla Jarnemyr, CEO FINT AB (publ)
Email: camilla.jarnemyr@fintab.se

Hasso Wien, CEO FORTNOX GmbH