Mars 2015

Valberedning utsedd i FINT AB

mars 16, 2015

Enligt årsstämmans beslut skall valberedningen bestå av styrelsens ordförande samt en representant för var och en av de till röstetalet största aktieägarna enligt ägarförteckningen per den 30 september respektive år (2014).

Till valberedning har nu utsetts Peter Enström - representerar SIX SIS AG, Tormod Nyberg - representerar Acto AS, Anders Keller - representerar Compactor Fastigheter AB och Lars Karlsson – FINT AB´s styrelseordförande. Ordförande i valberedningen är Peter Enström.

Kontaktuppgifter till valberedningens ordförande:

Peter Enström
Stockholm Corporate Finance AB
Email: peter.enstrom@stockholmcorp.se

Med vänliga hälsningar Styrelsen FINT AB (publ)

För övrig information vänligen kontakta:

Camilla Jarnemyr, CEO

Fortnox Oy tecknar avtal med DNA

mars 12, 2015

FINT’s dotterbolag i Finland, Fortnox Oy, inleder ett nytt spännande samarbete med DNA. Fortnox samarbetar med DNA för att lansera en ny tjänst.

Tjänsten är en molnbaserad plattform som samlar verktyg, tjänster och programvara som riktar sig till DNA´s ca 50.000 entreprenörer och småföretagare. Via plattformen kommer kunderna även att kunna ta del av och beställa Fortnox programutbud. Lansering är planerad att ske under första halvåret 2015.

DNA är en av Finlands största teleoperatör med tjänster bland annat för telefoni, bredband, IT och säkerhet. För mer information om DNA, se dna.fi.

”Vi är mycket glada över att vårt dotterbolag i Finland har inlett samarbete med DNA som är en av de största operatörerna på finska marknaden och att DNA har valt att samarbeta med Fortnox som en av sina främsta partners. Med 50.000 potentiella kunder öppnas möjligheterna att snabbare nå upp till större försäljningsvolymer.” – säger Camilla Jarnemyr, CEO FINT AB.

"We are very excited to start co-operating with DNA and look forward to delivering our services to DNA's current and future SME customers. DNA is known for their strong position on our market and we could not have hoped for a better partner in our joint future efforts." – säger Santeri Pilkama, CEO Fortnox Oy.

För mer information vänligen kontakta:

Camilla Jarnemyr, CEO

Fortnox Oy
Santeri Pilkama, CEO
Email: santeri.pilkama@fortnox.fi

Första Open-Xchange partnern klar i Tyskland

mars 05, 2015

FINT´s dotterbolag i Tyskland, Fortnox GmbH har ingått avtal med Open-Xchanges partner Univention om att börja sälja den gemensamma paketeringen OX App Suite och Fortnox. Försäljning via Univention startar under andra kvartalet.

OX App Suite tillsammans med Fortnox produkter är den perfekta lösningen för små- och medelstora företag. Genom att använda den gemensamma paketeringen får företaget ett stöd genom hela processen, från kommunikation med sina kunder till administration och ekonomi, vilket frigör tid till den ordinarie verksamheten som är det viktigaste för ett företag.

“Det känns mycket bra att vår investering tillsammans med Open-Xchange nu börjar ge resultat och att försäljningen kommer igång på den tyska marknaden. Vårt gemensamma mål är att under 2015 nå ut med vår paketering via fem till sex Open-Xchange partners, varav Univention är den första.” – säger Camilla Jarnemyr, CEO FINT AB.

Mer information om Open-Xchange:
www.open-xchange.com

Mer information om Univention:
www.univention.de

För mer information vänligen kontakta:

Camilla Jarnemyr CEO