FINT AB (publ) – Johan Rutgersson ny VD i FINT AB

december 9, 2015

Styrelsen i FINT AB har utsett Johan Rutgersson till ny VD. Johan tillträder befattningen idag den 9 december 2015.

Det nya avtalet med Fortnox ger nu FINT nya globala marknadsförutsättningar. Kraven ökar på att snabbt bygga upp och leda en effektiv marknads- och säljorganisation. ”Den kompetensen och erfarenheten blir avgörande för FINT och jag ser Johan som rätt person att ta sig an den uppgiften”, säger Camilla Jarnemyr, nuvarande VD.

”Nu går vi från utveckling till ett tydligt fokus på försäljning. Johans erfarenhet från att framgångsrikt driva bolag och hans starka försäljningsfokus är mycket viktigt för FINT AB”, säger Lars Karlsson, styrelseordförande.

Johan kommer senast från Prognosia AB där han varit VD. Tidigare har Johan haft ledande befattningar inom E*TRADE och SAXO Privatbank. Under åren på Prognosia utvecklades bolaget mycket starkt från en omsättning på 30 MKR till 240 MKR.

”FINT AB har en utmärkt produkt men för få kunder. Det ska vi ändra på”, säger Johan Rutgersson. ”Marknaden i Sverige har under de senaste åren utvecklats snabbt, men i Europa är internetmognaden lägre och många länder ligger efter. Min bedömning är att vi nu träffar ett växande marknadsfönster med en mycket konkurrenskraftig produkt”, fortsätter Johan Rutgersson.

Camilla Jarnemyr tar sig också an nya arbetsuppgifter i FINT AB. Förutom att bli ansvarig för Växjökontoret, blir hon ansvarig för koncernens produktutveckling, leverans- och supportorganisation.

”Det är med glädje jag konstaterar att FINT AB har fått ett starkt ledningsteam i Johan och Camilla, vilket dessutom förstärks ytterligare med Jens Collskog, tidigare VD för Fortnox AB, som FINT har inlett samarbete med kring genomförande och uppföljning av säljstrategier och säljaktiviteter på våra olika marknader”, avslutar Lars Karlsson.

Lars Karlsson, 0709-611339
Johan Rutgersson, 0708-157200