8 september 2016

Briox system väljs av Högskolan på Åland

Högskolan på Åland har valt Briox för att utbilda sina studenter inom redovisning. Högskolan har idag 500 programstudenter med ekonominriktning. Vi är stolta att få leverera vår plattform till Högskolan på Åland. Det är naturligtvis ett fint kvalitetsbetyg till vårt system att högskolan väljer Briox för att utbilda sina studenter inom redovisning säger Briox VD Johan Rutgersson. Samarbetet har påbörjats och kommer framöver vara en del i den löpande utbildningen. Vi har valt Briox för att få en modern plattform som möter de krav som marknaden ställer idag, och samtidigt en leverantör som kontinuerligt utvecklar systemet och kan ge sina användare support när behov uppstår. Det är angeläget för oss att genomgående erbjuda våra studenter en hög kvalitet i utbildningen säger lektor Ben Henriksson vid Högskolan i Åland. Genom detta samarbete så fortsätter Briox att stärka sin position som en ledande aktör inom redovisning på Åland. För ytterligare information vänligen kontakta:  Johan Rutgersson, VD Briox AB (publ) Tel: +46 708 157 200 Email: johan.rutgersson@briox.se Briox AB i korthet
 Briox AB utvecklar och säljer internetbaserade affärssystem till små och medelstora företag och till redovisning-och revisionsbyråer i samtliga länder utanför Sverige. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, administration, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst.