December 2017

Briox styrelseordförande flyttar sitt innehav

december 27, 2017

Lars Karlsson, styrelseordförande i Briox, flyttar samtliga innehav i Briox. Aktier och optioner har tidigare ägts privat och har den 27 december 2017 flyttats till ett bolag ägt till 100 % av Lars Karlsson själv. Då transaktionen registrerats hos Finansinspektionen vill Briox tydliggöra att det inte handlar om någon förändring i ägandet gällande volym, endast en förflyttning av befintligt innehav.

Ladda ner pressmeddelande

Briox AB i korthet
Briox AB utvecklar och säljer internetbaserade affärssystem till små och medelstora företag och till redovisningoch revisionsbyråer i samtliga länder utanför Sverige. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, administration, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst.

Briox och Webcore inleder samarbete

december 18, 2017

Briox har tecknat ett återförsäljaravtal med det finska IT-bolaget Webcore. Webcore erbjuder idag över 500 företagskunder och föreningar en molnbaserad komplett lösning för hemsidor och e-handel.

Joakim Östman, VD Webcore, berättar att Webcore själva bytt redovisningssystem till Briox och är nöjda. Briox produkterbjudande är ett starkt komplement till Webcore. Vi kan genom att integrera våra befintliga kunder till Briox förenkla och förbättra deras administration säger Östman.

Briox och Webcors avtal avser både ett återförsäljarskap samt en kommande teknisk integration av e-handelsplattformen Magento.

Johan Rutgersson, VD Briox, säger att denna typ av samarbeten är mycket viktiga för Briox. Webcore arbetar med rätt målgrupp och har gjort ett utmärkt arbete med att flytta kundernas affärer till molnet. Integrationen med Briox ligger helt rätt i båda bolagens strategi och har stark potential att bli viktig framöver.

Om Webcore:
Webcore har funnits i 15 år på finska marknaden och erbjuder konsulttjänster för implementation av e-handelslösningar, webbsidor, hosting och andra relaterade produkter. För mer information: www.webcore.fi

Ladda ner pressmeddelande

Joakim Östman, VD Webcore
joakim.ostman@webcore.fi

Briox och Suomen Palkanlaskenta inleder samarbete

december 08, 2017

Briox har tecknat ett samarbetsavtal med Suomen Palkanlaskenta för lansering av ett nytt lönehanteringssystem. Avtalet avser även ett erbjudande om en integration för 2000 av Suomen Palkanlaskentas kunder till Briox system.

Jens Collskog, affärsutvecklare på Briox kommenterar avtalet med Suomen Palkanlaskenta:

- I takt med att vi växer i Finland blir vi uppvaktade av fler och fler leverantörer av kompletterande system. Ju större marknadsandel vi tar desto mer attraktiva blir vi som samarbetspartner. Vi har inlett diskussioner med flera potentiella partners och vi är glada att idag kunna presentera löneprogramleverantören Suomen Palkanlaskenta som en ny partner för den finska marknaden.
Tillsammans med dem får vi ett mycket attraktivt helhetspaket för företag och redovisningsbyråer som vill ha en effektiv systemlösning som spänner över såväl redovisning och fakturering som löneadministration.

Johan Rutgersson, VD på Briox berättar att satsningen på integrationspartners är en strategisk viktig del för Briox. Genom att integrera starka partners med en befintlig kundbas ökar attraktionskraften även hos Briox. Suomen Palkanlaskenta är en perfekt partner med en kompletterande produkt som våra kunder efterfrågat. Vi för diskussioner med ytterligare potentiella partners och hoppas inom kort kunna offentliggöra fler samarbeten.

Det tekniska arbetet med att integrera systemen med varandra har redan påbörjats och beräknas kunna lanseras i början av 2018. Då inleds också ett omfattande samarbete även på marknadssidan.

Om Suomen Palkanlaskenta
Bolaget utvecklar och marknadsför under namnen Palkkaus och Salaxy ett molnbaserat system för lönehantering och löneberäkning till mindre företag i Finland. För mer information, se palkkaus.fi

Ladda ner pressmeddelandet här