20 december 2018

BDO i Estland väljer Briox

I december har Briox publicerat två pressereleaser på nya partnerskap i Estland redan innan systemet har lanserats officiellt. Nu väljer ännu en av de stora aktörerna i branschen att ingå partnerskap med Briox.

Det är med stor glädje Briox välkomnar BDO Estonia i Estland till Brioxfamiljen. BDO är ett av de absolut största företagen i världen inom revision och affärsrådgivning, där man i Estland även har en mycket stark enhet som erbjuder bokföringstjänster. Briox har sedan många år tillbaka ett aktivt samarbete med BDO i Finland och nu får Briox förtroendet även i Estland. ”Med Briox som partner i Finland och genom Briox nyetablering i Estland såg vi det som självklart att även utöka vårt samarbete med dem i Estland. Det vi ser som mest spännande just nu är hur Briox portallösning kan binda samman flera olika system till respektive kund. Något vi har saknat stöd för fram till nu”, säger Maris Männik-Gaite Cruz, Head of Business Services and Outsourcing vid BDO Estonia. Fredrik Hyltsten, VD Briox, kommenterar affären med BDO: Vi är stolta över att få förtroendet från BDO att bli deras leverantör i Estland. Detta är ännu ett kvitto på att Briox har en lösning som nu flera ledande aktörer i marknaden väljer, och dessutom i flera länder. Med Briox produktportfölj, där bl.a. Briox portallösning ingår, kommer BDO att kunna erbjuda en sammanhållen lösning för kunder som har verksamhet i Estland och Finland. Nästa steg blir att tillsammans med BDO implementera systemet till flertalet av deras kunder.

For more information

Fredrik Hyltsten, VD