SaaS-bolaget Briox meddelade idag att bolagets nya app för mikroföretagare i Finland har släppts publikt. I samband med lanseringen av appen har även bolagets produktpaketering och prismodell justerats i syfte att bättre möta målgruppens behov.
Briox affärsidé är att göra det radikalt mycket enklare att vara solo- och mikroföretagare. Efter över ett års intensiv produktutveckling meddelar nu Briox att bolagets nya app, skapad specifikt för just mikroföretagare, gjorts tillgänglig publikt i Finland.
“Det känns fantastiskt att vi äntligen nått till den punkt då den nya appen nu finns helt tillgänglig för nya och existerande kunder på vår huvudmarknad. Med en app utvecklad specifikt utifrån mikroföretagarens utmaningar och behov, stärker vi vårt erbjudande till såväl kunder som partners,” säger Mikael Lindblom, vd för Briox.
Appens fokus initialt är att tillhandahålla funktionalitet som gör det möjligt för mikroföretagaren att från dag ett kunna arbeta helt mobilt med Briox, tillsammans med sin redovisningskonsult. Planen framåt är att successivt utöka appen med unik funktionalitet som på ett konkret sätt hjälper mikroföretagaren att förenkla och växa sin affär.
“För våra byråpartners, blir appen samtidigt en nyckel till att lättare införa ett effektivare arbetssätt med sina minsta kunder och med det möjliggöra en ökad lönsamhet. Vi ska vara det självklara valet för redovisningsbyråer som vill växa lönsamt i mikrosegmentet,” fortsätter Lindblom.
"Briox nya app erbjuder våra mikrokunder en effektiv helhetslösning för hanteringen av dagliga bokföringsärenden. Samtidigt som allt blir mycket enklare för företagaren, möjliggör den för oss som byrå en smidig onboarding av nya kunder samt mervärdet i att kunna erbjuda en heltäckande ekonomifunktion direkt via sin smartphone,” säger Fredrik Rosenberg, vd för redovisningsbyrån EKO Redovisning.
Som tidigare kommunicerats, justerar även Briox sin produktpaketering och prismodell i samband med lanseringen av den nya appen. Den nya paketeringen har skapats för att bättre möta den primära målgruppens behov och erbjuda ett större utbud av värdeskapande tjänster för både kunder och partners.