18 augusti 2020

Briox i nytt samarbete med storbyrå i Estland

Briox AB (publ) (“BRIOX”) meddelar idag att bolaget ingått ett nytt samarbete med den estniska redovisningsbyrån Arbalans.

Svenska Briox erbjuder ett helt molnbaserat ekonomisystem till redovisningsbyråer, små-medelstora företag samt skolor och organisationer. Under slutet av 2018 expanderade bolaget till Estland och etablerade snabbt partnerskap med flera av de ledande redovisningsbyråerna. Detta nya samarbete innebär att Arbalans kommer använda Briox system själva samt erbjuda det till små och medelstora företag i Estland.
“Jag är väldigt glad över att kunna välkomna Arbalans till Brioxfamiljen. Vi satsar mycket på byrålösningar som ska göra redovisningskonsultens dagliga arbete lättare. Det är väldigt givande att se att vår samarbetsmodell och tydliga byråfokus tas emot väl av de estniska redovisningsbyråerna med positivt erkännande och nöjda kunder som ett resultat,” kommenterar Janar Sutt, Country Manager för Briox Estland.
Med 35 byråkonsulter och cirka 700 kunder har Arbalans växt till att bli en av de större aktörerna på den estniska marknaden. Arbalans har kontor och konsulter i flera städer i Estland, och tack vare sin digitala strategi erbjuder man idag ekonomitjänster till kunder över hela landet.
“De flesta av de system som finns tillgängliga på marknaden idag möter bokförarens grundläggande behov men för en redovisningsbyrå som oss är det nästan ännu viktigare att ha ett riktigt bra verktyg för att administrera kunder och konsulter. Samarbetet med Briox möter inte bara våra konsulters behov utan gör det också möjligt för våra kunder att arbeta direkt i plattformen i den grad de vill och önskar. Upplägget ger oss bra affärsmöjligheter och vi ser fram emot att växa tillsammans med Briox”, säger Vello Ojamaa, CEO för Arbalans OU.
Samarbetet mellan Briox och Arbalans är redan igång och de första kunderna har flyttats över till systemet. För mer information, vänligen kontakta: Johan Nordqvist VD +46706618680 johan.nordqvist@briox.se   Om Briox: Briox utvecklar och säljer webbaserade program för bland annat bokföring och fakturering. Kunderna till Briox är redovisningsbyråer, små och medelstora företag, skolor och organisationer. Briox har kontor i Finland, Estland, Lettland och Litauen. Briox grundades 2010 i Växjö, Sverige och Briox AB (BRIOX) är idag listat på NGM Nordic SME.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.