10 juni 2021

Briox passerar 200 byråpartners och tecknar avtal med strategiskt viktig kund i Lettland

Idag använder över 200 bokförings- och redovisningsbyråer Briox. Senast i Lettland har avtal tecknats med redovisningsbyrån TaxLink Baltic.

TaxLink Baltic har idag 22 anställda och är representant för den internationella revisions-, skatte- och rådgivningsbyrån Mazars i Lettland och Litauen.

”Detta är en strategiskt viktig kund för Briox på en marknad där bolaget nyligen etablerat sig. TaxLink Baltic är en välrenommerad byrå som ger en lokal trovärdighet till Briox som plattform. Dessutom visar bolaget vägen för övriga byråer i Lettland kring hur det går att utveckla sin traditionella affär genom en mer modern plattform och affärsmodell,” säger Johan Nordqvist, vd på Briox.

Framfarten i Finland och Baltikum för molnbaserad mjukvara som möjliggör samarbete mellan redovisningskonsulten och företagaren fortsätter. Briox, vars produkter är väl positionerade i denna utveckling, passerar i och med detta 200 anslutna bokförings- och redovisningsbyråer.

”För att anpassa sig till den transformerande redovisningsbranschen blir det allt viktigare att ha rätt verktyg på plats,” säger Andris Jaunzemis, Partner, Tax & Accounting på TaxLink Baltic. ”Med sin samarbetsplattform erbjuder Briox inte bara en modern lösning för våra bokförare och kunder utan även en stark supportstruktur som möjliggör att alla användare snabbt kommer igång i systemet.”

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Nordqvist
CEO, Briox AB
johan.nordqvist@briox.se

Om Briox (publ)

Briox utvecklar och säljer webbaserade program för bland annat bokföring och fakturering. Kunderna till Briox är redovisningsbyråer, små och medelstora företag, skolor och organisationer. Briox har kontor i Finland, Estland, Lettland och Litauen. Briox grundades 2010 i Växjö, Sverige och Briox AB (BRIOX) är idag listat på NGM Nordic SME. För mer information se: www.briox.se