Andra kvartalet i sammandrag:
- Nettoomsättningen uppgick till 2 921 (2 839) tkr
- Rörelseresultatet uppgick till -7 199 (-5 961) tkr
- Kassaflödet från den löpande verksamheten var -3 238 (-2 942) tkr
- Periodens resultat före skatt uppgick till -7 201 (-5 961) tkr
- Resultat per aktie uppgick till -0,11 (-0,10) kr
- EBITDA uppgick till -4 257 (-3 503) tkr
Årets andra kvartal präglades av ett fortsatt fokus på att ställa om verksamheten för att nå ett positivt kassaflöde inom ramen för den genomförda nyemissionen. Detta arbete inkluderar en pågående omställning av Briox partnermodell, den kommande lanseringen av Briox nya app för mikroföretagare, samt en reviderad prismodell med fokus på merförsäljning till befintliga kunder. Verksamheten ligger i fas med den plan för kassaflödet som sattes vid årsskiftet.
“Att leda i förändring är både utmanande och utvecklande. Briox är på rätt spår, även om siffrorna ännu inte reflekterar detta fullt ut. Den kraftfulla omställning vi nu genomför ger mig stor tillförsikt inför framtiden och självförtroende på vår resa mot att bli den ledande lösningen för soloprenörer och mikroföretag i Europa”, säger Briox vd Johan Nordqvist.