Senior Customer Success Manager till Briox AB – Sverigelansering

Söker du en utmaning där du som erfaren och engagerad Customer Success Manager kan bli den första viktiga pusselbiten och spela en nyckelroll i att lansera Briox lösningar på den svenska marknaden?

Senior Customer Success Manager till Briox AB – Sverigelansering

Plats: Växjö

Söker du en utmaning där du som erfaren och engagerad Customer Success Manager kan bli den första viktiga pusselbiten och spela en nyckelroll i att lansera Briox lösningar på den svenska marknaden? Briox AB söker nu en Senior Customer Success Manager som kommer att vara med och implementera och säkerställa succé för våra första partners på den svenska marknaden.

Om oss: Briox är ett SaaS-bolag som förenklar vardagen för solo- och mikroentreprenörer genom att digitalisera deras affär och hjälpa dem att bli mer lönsamma. Briox programvara kopplar ihop redovisningskonsulten med företagaren på ett enkelt, effektivt och smart sätt i Sverige, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Nu söker vi dig som vill vara med i vår fortsatta tillväxtresa och erbjuder en tjänst där du har stort utrymme att påverka våra processer. Har du ett starkt engagemang i ditt jobb passar du bra hos oss!

Din roll: Som Customer Success Manager i Sverige blir du vårt ansikte utåt och en nyckelspelare i att skapa och underhålla starka kundrelationer. Med fingertoppskänsla för både kundservice och affärsförståelse kommer du att se till att våra användare inte bara gillar oss, utan älskar oss. Rollen innebär att stödja kunderna genom onboarding, support och kontinuerlig uppföljning – alltid med målet att leverera en wow-upplevelse. Samtidigt förväntas du vara spindeln i nätet internt och samarbeta tätt med vår produktorganisation och hantera partner önskemål samt kvalitetssäkra dessa innan lansering. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

  • Guida våra kunder från dag ett – från onboarding till att bli superanvändare på vår plattform.
  • Bygga relationer – skapa förtroende och förstå kundernas unika behov och utmaningar.
  • Förklara systemets funktionalitet på ett sätt som är både begripligt och inspirerande, särskilt kring redovisning och ERP.
  • Vara kundens röst internt – samla feedback och samarbeta med vårt produkt-team för att förbättra och utveckla plattformen.
  • Driva kundlojalitet – identifiera möjligheter till merförsäljning och hjälpa kunderna att hitta fler sätt att få ut värde av produkten

Kvalifikationer:

  • Minst 3 års erfarenhet inom Customer Success, kundsupport eller en liknande roll, gärna inom SaaS.
  • Meriterande om du har bakgrund som redovisningskonsult eller kunskaper inom redovisning – det hjälper dig att förstå våra kunders värld.
  • En proaktiv och problemlösande attityd, där du är lika bekväm med att guida en kund som att ta itu med ett tekniskt problem.
  • Utmärkta kommunikationsförmågor på svenska och engelska, och förmåga att göra det komplicerade enkelt.
  • Ett intresse för småföretagande och en vilja att hjälpa företag att lyckas.

Meriterande:

  • Erfarenhet av redovisning för den svenska marknaden.
  • Erfarenhet av bokföring- och/eller support-system

Vi erbjuder:

  • En unik möjlighet att vara en nyckelperson i vår svenska expansion.
  • En kultur som värdesätter lärande, samarbete och personlig utveckling.
  • Konkurrenskraftig lön och förmåner.

Ansökan: Skicka in ditt CV och ett personligt brev där du berättar varför du vill vara en del av Briox-teamet. Skicka din ansökan till jobb@briox.se.

Vi ser fram emot att välkomna en ny talang till vårt team!

Ansök idag

Välkommen att maila in din ansökan till jobb@briox.se

Mer från Briox

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.