13 juni 2018

Briox tecknar nytt avtal med stor redovisningsbyrå

Briox har tecknat ett avtal med redovisningsbyrån Leppävaaran Laskenta om att börja använda Briox programvara.

Leppävaaran Laskenta har idag ca 400 kunder i Finland och arbetar huvudsakligen med små och medelstora företag. Leppävaaran Laskenta börjar efter sommaren att migrera över sina kunder till Briox. Avtalet omfattar även användandet av Briox nya tjänst, Briox Portal. Det gemensamma målet är att 75% av Leppävaaran Laskentas kunder ska vara användare i Briox Portal inom 6 månader. Vi är väldigt stolta över att få förtroendet att arbeta tillsammans med Leppävaaran Laskenta. Det är en prestigekund med en lång erfarenhet från branschen. Extra glädjande att vi direkt får en ny Byråpartner Pro kund som använder Briox Portal.  Starten hade inte kunnat börja bättre, utöver Leppävaaran Laskenta har ytterligare 5 byråer skrivit på för konceptet Byråpartner Pro som med Portalen som släpptes för en vecka sedan. Säger Briox VD Johan Rutgersson Vi ser fram emot samarbetet med Briox. Briox har ett starkt erbjudande och lämpar sig mycket för oss som redovisningsbyrå. Briox Portal erbjuder en gemensam plattform för oss att arbeta digital tillsammans med våra kunder på ett sätt som saknas i Finland idag säger Tuomas Tahvanainen, partner på Leppävaaran Laskenta.

Johan Rutgersson, VD Briox AB (publ) Tel: +46 708 157 200 Email: johan.rutgersson@briox.se

Briox AB i korthet Briox AB utvecklar och säljer affärssystem till små och medelstora företag och till redovisnings- och revisionsbyråer i Finland, Tyskland och England. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, fakturering, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst.