26 augusti 2024

Vd-byte på Briox, Johan Nordqvist lämnar över till Mikael Lindblom

Efter drygt fyra år som vd för Briox har Johan Nordqvist idag informerat styrelsen om att han valt att lämna sitt uppdrag. Mikael Lindblom tar över vd rollen med omedelbar verkan.

Under Johans strategiska ledning har Briox genomgått en radikal omställning. Ett kraftfullt, nytt erbjudande för mikroföretagare, attraktivt både för solo-entreprenörer och redovisningsbyråer, är lanserat. Briox har dessutom en ny, starkare organisation och ett tydligt varumärke. Bolaget är därmed redo för nästa fas.

Med den tidigare kommunicerade nya inriktningen och Briox löfte om att kunna dubbla sina partners lönsamhet i mikrosegmentet, behöver bolaget en vd som kan leverera på de högt ställda finansiella målen.

Mikael Lindblom har stor erfarenhet av att leda internationella SaaS-bolag till framgång. Han har bland annat varit vd på Medius som idag är ett av Nordens största Saas bolag, och en så kallad dollar unicorn. Mikael är också en av de största ägarna i Briox.

Att Mikael Lindblom tackat ja till att ta över vd rollen i Briox efter Johan Nordqvist är goda nyheter. Jag vill tacka Johan för hans viktiga insatser och samtidigt välkomna Mikael som jag vet kommer att kunna lyfta Briox till nya höjder, säger Erik Hammarberg, ordförande i Briox.

Briox har så mycket potential, och det är med en otrolig massa energi som jag nu tillsammans med alla skickliga medarbetare på Briox tar mig an uppgiften att göra livet lättare för alla världens solo-entreprenörer. Det ska bli roligt att bli vd igen, säger Mikael Lindblom.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.