Briox har under våren undersökt vad våra kunder egentligen tycker om programmet och varför de väljer att jobba med oss. Vi genomförde därför en intervju med en hyfsat ny kund; Angela från Wurma AB.
Wurma AB är en bokföringsbyrå som erbjuder ekonomitjänster, både till små och medelstora företag inom den privata sektorn på Åland, Finland. På Wurma finner vi ägaren Angela Sjöblom som därmed har ansvar för samtliga delar inom företaget.
Wurma började använda Briox program under 2018 för att kunna utföra sina tjänster, och sedan början av 2019 använder även samtliga av hennes kunder systemet. Som bokföringsbyrå har de tillgång till alla moduler som finns i programmet, men de funktionaliteter som Angelas kunder använder mest är Bokföring, Fakturering samt Leverantörsfakturering (som är inkluderat i modulen Bokföring).
Vi ställer frågan kring vad Angela ser för nytta med Briox och vilka fördelarna är.
-Många nyttor! Briox har många fördelaktiga funktioner som förenklar arbetet på bokföringsbyrån samt för våra kunder. Möjligheten att enkelt förmedla kundfakturor som e-faktura är uppskattat, så även Brioxs fortsatta arbete med automatisering inom ekonomihantering.
-Briox är ett användarvänligt program med många funktioner. Jag uppskattar förenklingar som sparar tid i arbetet samt viljan som företaget har till att ständigt förbättra och ta emot förbättringsförslag.
Vi på Briox jobbar aktivt med att lyssna på våra kunders förslag för att hela tiden möta deras behov och för att programmet ska funka så optimalt som möjligt. Kontinuerligt genomförs möte med referensgrupper i vardera land för att hela tiden vara uppdaterade på vad som krävs av oss och vår produkt.
Slutligen frågar vi Angela om hon skulle rekommendera Briox till andra, vilket hon absolut gör.
-Det underlättar företagarens vardag på många sätt och möjliggör även en övergång från pappersbokföring till en helt elektronisk bokföring.