2 augusti 2023

Briox utökar sitt partnerskap med AutoAccount

Briox och den finsk-estniska redovisningsbyrån AutoAccount har enats om att fördjupa sitt partnerskap till att inkludera lönehantering. AutoAccount kommer under det närmaste året även att flytta över minst 100 ytterligare kunder till Briox.

AutoAccount har samarbetat med Briox sedan 2018. Bolaget riktar sig främst till internationella entreprenörer, och företagets tjänster är för närvarande tillgängliga i Finland, Estland och Frankrike. Tillsammans med moderbolaget Digitase Oy hanterar man i dagsläget bokföringen åt cirka 2 000 kunder, med planer att nå 10 000 kunder inom 5 år.

”AutoAccount har identifierat segmentet egenföretagare och entreprenörer som ett område med god tillväxtpotential. Briox breddade produkterbjudande och fokus på den senaste tekniken inom automatisering ger oss möjlighet att säkerställa ett effektivt arbetssätt med våra minsta kunder”, säger Mikko Ilves, styrelseordförande för AutoAccount.

“Mikrosegmentet utgör mer än 80% av det totala antalet företag i Finland och Baltikum. Med vår ambition att växa kraftigt på dessa marknader är jag naturligtvis mycket glad över att se en ledande aktör som AutoAccount stärka sitt partnerskap med Briox”, säger Johan Nordqvist, vd för Briox.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Nordqvist
johan.nordqvist@briox.se

Om Briox:

Briox är ett SaaS-bolag som förenklar vardagen för mikroföretagare genom att digitalisera deras affär och hjälpa dem att bli mer lönsamma. Briox programvara kopplar ihop redovisningskonsulten med företagaren på ett enkelt, effektivt och smart sätt i Finland, Estland, Lettland och Litauen. Briox AB (BRIX) grundades 2010 i Växjö och är idag listat på NGM Nordic SME. Läs mer på www.briox.se, LinkedIn och Facebook.

Om AutoAccount:

AutoAccount tillhandahåller högautomatiserade bokföringstjänster för mikroföretagare. Företagets tjänster är för närvarande tillgängliga i Finland, Estland och Frankrike.