22 februari 2022

Briox växlar upp i arbetet att göra det enklare för redovisningsbyråer – sjösätter partnerprogram

Briox (BRIX) lanserar idag ett partnerprogram för redovisningsbyråer i syfte att hjälpa dem stärka sitt erbjudande och effektivisera hanteringen av kunder i mikro-segmentet.

“Vår målsättning med partnerprogrammet är att redovisningskonsulten inte ska behöva lägga mer än 30 minuter per månad per kund”, säger Briox VD, Johan Nordqvist.

"Det vi upplever är att många redovisningsbyråer har svårt att hitta ett lönsamt och skalbart arbetssätt när det gäller hanteringen av de minsta företagen. Vår målsättning med Briox Partnerprogram är att ge redovisningskonsulten det som behövs för att arbeta mer effektivt i hanteringen av företag med 1-5 anställda”, säger Johan.

Med Briox partnerprogram får redovisningsbyråer utöver Briox programvara bland annat tillgång till en dedikerad Customer Success Manager. Detta i syfte att hjälpa och coacha redovisningskonsulten kontinuerligt i Briox produkter, men också bistå med rådgivning om hur de kan paketera sitt erbjudande gentemot de minsta företagen.

“Jag som ägare av en progressiv redovisningsbyrå välkomnar Briox Partnerprogram extra mycket. Det ger mig förutsättningar och tillgång till material och resurser jag inte skulle få någon annanstans – det är unikt på marknaden”, säger Fredrik Rosenberg på EKO Redovisning Ab. “Jag kan med hjälp av Briox redan hantera betydligt fler mikroföretagskunder än jag kunde tidigare, och jag ser att Briox Partnerprogram kommer att ge mig förutsättningar att bli ännu mer effektiv i mitt arbete”, avslutar Fredrik.

Briox ökade försäljningen med 64% i det sista kvartalet 2021, och har nu fler än 200 redovisningsbyråer anslutna till sitt nätverk i Finland och Baltikum.