13 december 2018

Ännu en redovisningsbyrå i Estland väljer Briox

I början av december kommunicerade Briox att bolaget har fått en flygande start i Estland där den första redovisningsbyrån i Estland är igång. Nu meddelar bolaget att ännu en estnisk redovisningsbyrå har valt att ansluta sig till Briox.

Det är med stor glädje Briox välkomnar Leinonen OÜ i Estland till Brioxfamiljen. Leinonen är en finskägd redovisningsbyrå med 200 medarbetare och har totalt 14 kontor i 12 länder. I Estland har verksamheten ca 40 anställda. ”Leinonen är en internationell redovisningsbyrå som erbjuder estniska och finska kunder bokföringstjänster. Vi ser att med Briox får vi en leverantör som kan erbjuda sitt moderna system i flera länder och detta ger oss en möjlighet att implementera ”Cross-border accounting” på det sätt som vi har önskat”, säger Kaire Rebane, VD Leinonen OÜ i Estland. Enligt Rebane är Briox ett logiskt system, kraftfullt och bör möta många av våra kunders krav. Vi ser även framemot att arbeta med Briox som leverantör, som på kort tid har gått från ord till handling i sin etablering i Estland. Fredrik Hyltsten, VD Briox, kommenterar affären med Leinonen: Det är med stor glädje vi välkomnar Leinonen OÜ i Estland till oss. Extra glädjande är att vi får förtroendet av dem att redan nu få leverera vårt system, trots att vi ännu inte har gjort vår officiella lansering. Vi ser verkligen framemot att tillsammans med Leinonen fortsätta utveckla vår lösning och samtidigt fortsätta välkomna fler byråer till oss. Nästa steg blir att tillsammans med Leinonen implementera systemet till flera av deras kunder. Samtidigt vidareutvecklar Briox systemet bland annat med fler integrationer till banker och till relevanta kompletterande system på den estniska marknaden, som vi ser fram emot att samarbeta med.

For more information

Fredrik Hyltsten, VD

fredrik.hyltsten@briox.se 070-341 46 26

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.