19 maj 2023

Briox i nytt partnerskap med estnisk redovisningsbyrå

Redovisningsbyrån Newbegin OÜ tillkännagav idag ett partnerskap med Briox som innebär att de kommer att hantera minst 50 kunder med Briox programvara från och med halvårsskiftet Q2 2023.

Newbegin är en modern estnisk redovisningsbyrå med huvudkontor i Tallinn. Bolaget erbjuder tjänster inom bland annat bokföring och finansiell rådgivning, med ett särskilt fokus på finska företag som expanderar till Estland eller vice versa.

“Med Briox som partner får vi tillgång till den senaste tekniken inom automatisering, en användarvänlig mobilapplikation och relevanta integrationer. Det effektiviserar vårt arbete och stärker vårt erbjudande i arbetet med de allra minsta företagen”, säger Ville Paloheimo, vd för Newbegin.

“Newbegin är en expansiv byrå, med utpräglat kundfokus och tydliga målsättningar. Vi är mycket glada över att de väljer Briox som sin partner inom mikrosegmentet i Finland och Estland”, säger Johan Nordqvist, vd för Briox.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Nordqvist
johan.nordqvist@briox.se

Ville Paloheimo
ville@newbegin.ee

Om Briox:

Briox är ett SaaS-bolag som förenklar vardagen för mikroföretagare genom att digitalisera deras affär och hjälpa dem att bli mer lönsamma. Briox programvara kopplar ihop redovisningskonsulten med företagaren på ett enkelt, effektivt och smart sätt i Finland, Estland, Lettland och Litauen. Briox AB (BRIX) grundades 2010 i Växjö och är idag listat på NGM Nordic SME. Läs mer på www.briox.se, LinkedIn och Facebook.

Om Newbegin:

Newbegin OÜ är en estnisk redovisningsbyrå med huvudkontor i Tallinn. Företaget grundades 1999 och tillhandahåller tjänster inom redovisning, finansiella rådgivning och företagsetableringar. Bolagets huvudsakliga målgrupp är små och medelstora företag i både Finland och Estland. Läs mer på www.newbegin.ee