4 april 2018

Briox i partnerskap med Holvi

Briox och den finska entreprenörsbanken Holvi ingår ett partnerskap för ökad kundtillväxt.

Det uppmärksammade finska fintechbolaget Holvi har senaste åren nått stora framgångar med sitt nytänkande koncept kring digitala banktjänster. Holvi är inte någon traditionell bank utan helt digital och med fokus på entreprenörer och småföretagare som främsta målgrupp. Holvi har snabbt etablerat sig som en modern utmanare i en trögrörlig bransch och visat en kraftig tillväxt på kundsidan. Framgångarna har även uppmärksammats i internationell media som Wired Magazine, FinTechCity och Forbes Magazine. Huvudägare till Holvi är den spanska bankgruppen BBVA. Samarbetet mellan Briox och Holvi är en ömsesidigt Preferred partner-modell där båda bolagens system gradvis integreras och kunder rekommenderas till varandra. Det första steget i integrationen är redan färdigutvecklat och erbjuder Holvis kunder att enkelt läsa in transaktioner till sin bokföring. Mika Setälä, Vice President, Business Development & Partnerships på Holvi, berättar att Holvi ser partnermodellen som en viktigt strategi i att växa den egna affären. Briox förtroende i redovisningsbranschen träffar väldigt rätt i den målgrupp där Holvi är starka och växer, därför är det väldigt naturligt att stärka vårt erbjudande mot dessa kunder. Vårt partnerskap med Holvi är en väldigt viktig del i det ekosystem med integrationspartners som Briox håller på att bygga upp. Holvi har tänkt helt nytt kring det traditionella bankerbjudandet och paketerat ett modernt och relevant erbjudande. Detta är exakt den typ av tjänster och värderingar som vi vill erbjuda alla Brioxanvändare säger Johan Rutgersson, VD, Briox. Ladda ner pressmeddelande För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Rutgersson, VD Briox AB +46 708 157 200 johan.rutgersson@briox.se Mika Setälä, Vice President Holvi +358 500 233 847 mika@holvi.com Holvi Payment Services Oy i korthet Holvi är ett fräscht alternativ för företagskonton åt företagare och freelancers. Servicen integrerar alla företagsverktyg och en elektronisk ekonomihantering under en användarvänlig tjänst. Företaget är en del av spanska bank-koncernen BBVA och är verksamt i Finland, Tyskland, Österrike samt genom e-Residency programmet i Estland. www.holvi.com Briox AB i korthet Briox AB utvecklar och säljer affärssystem till små och medelstora företag och till redovisnings- och revisionsbyråer i Finland, Tyskland och England. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, fakturering, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst.