23 mars 2018

Briox i stor föreningsaffär 500 nya kunder

Briox har tecknat ett avtal med Webbhuset om att under april flytta 500 betalande kunder till Briox redovisningssystem.

Webbhuset Finland Oy arbetar med ett stort antal föreningar i Finland och erbjuder dessa stöd kring administration, marknadsföring och redovisning. Webbhuset satsar nu på att utöka verksamheten, som en del i processen inleds ett samarbete med Briox. Samarbetet består av två delar. I den första delen ska 500 föreningskunder flyttas från nuvarande leverantör in i Briox system. Migrationen beräknas genomföras under april. Den andra delen av affären är en sampaketering i samband med att Webbhuset under våren lanserar sitt nya koncept Kontoret. Kontoret är digital plattform för att underlätta all föreningsadministration. Plattformen är direkt integrerad till Briox samtliga tjänster. Ant Simons, VD Webbhuset, berättar att Webbhuset fört en diskussion kring affären med Briox en längre tid. Webbhusets föreningsaffärer växer kraftigt och nu vill vi satsa på nästa steg. Det blev då naturligt att tillsammans med Briox förstärka erbjudandet. Samarbetet med Webbhuset är ett tydligt exempel på hur Briox kommer växa sin affär på den finska marknaden. Större samarbetspartners med ett nätverk av befintliga användare. Webbhuset har ett starkt fäste, hög trovärdighet och hjälper många inom föreningslivet med sin administration. Samarbetet blir en viktig del för oss båda att växa ytterligare säger Johan Rutgersson, VD, Briox. Ladda ner pressmeddelandet här För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Rutgersson, VD Briox AB Tel: +46 708 157 200 Email: johan.rutgersson@briox.se Ant Simons, VD Webbhuset Tel: +358 503300819 Email: ant@webbhuset.fi Briox AB i korthet Briox AB utvecklar och säljer affärssystem till små och medelstora företag och till redovisnings- och revisionsbyråer i Finland, Tyskland och England. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, fakturering, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst.