18 december 2017

Briox och Webcore inleder samarbete

Briox har tecknat ett återförsäljaravtal med det finska IT-bolaget Webcore. Webcore erbjuder idag över 500 företagskunder och föreningar en molnbaserad komplett lösning för hemsidor och e-handel.

Joakim Östman, VD Webcore, berättar att Webcore själva bytt redovisningssystem till Briox och är nöjda. Briox produkterbjudande är ett starkt komplement till Webcore. Vi kan genom att integrera våra befintliga kunder till Briox förenkla och förbättra deras administration säger Östman. Briox och Webcors avtal avser både ett återförsäljarskap samt en kommande teknisk integration av e-handelsplattformen Magento. Johan Rutgersson, VD Briox, säger att denna typ av samarbeten är mycket viktiga för Briox. Webcore arbetar med rätt målgrupp och har gjort ett utmärkt arbete med att flytta kundernas affärer till molnet. Integrationen med Briox ligger helt rätt i båda bolagens strategi och har stark potential att bli viktig framöver. Om Webcore: Webcore har funnits i 15 år på finska marknaden och erbjuder konsulttjänster för implementation av e-handelslösningar, webbsidor, hosting och andra relaterade produkter. För mer information: www.webcore.fi Ladda ner pressmeddelande För ytterligare information vänligen kontakta: Johan Rutgersson, VD Briox AB (publ) Tel: +46 708 157 200 Email: johan.rutgersson@briox.se Joakim Östman, VD Webcore +358 50 531 6167 joakim.ostman@webcore.fi Briox AB i korthet Briox AB utvecklar och säljer internetbaserade affärssystem till små och medelstora företag och till redovisningoch revisionsbyråer i samtliga länder utanför Sverige. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, administration, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst.