3 september 2019

Briox satsar och anställer sju

Briox har, sedan nyemissionen tidigare i år, expanderat till två nya länder - Litauen och Lettland. För att säkra den fortsatta expansionen förstärks företaget med sju erfarna medarbetare.

Under det senaste kvartalet har Briox expanderat till två nya länder - Lettland och Litauen. Nu stärks personalstyrkan med sju tunga rekryteringar, bland annat genom Ilona Strode, Jennie Nivard och Jenny Karlsson som också stärker Briox ledningsgrupp. ” Vi har haft ett framgångsrikt år med flera nya kundvinster. Nu vill vi flytta fram positionerna ytterligare och där spelar våra nya rekryteringar en stor roll, inte minst för att vidareutveckla vår försäljning och marknadsarbete, men också vår produktutveckling”, säger Fredrik Hyltsten, vd på Briox. Ilona Strode, ny landschef för Litauen och Lettland, stärker teamet med sin erfarenhet inom redovisning där hon sedan 2007 varit delägare i en framgångsrik lettisk redovisningsbyrå. Ilona har även tidigare bakgrund som CFO i flera verksamheter. Lokaliseringen av Briox till dessa länder pågår under hösten med målet att lansera Briox produkten strax efter nyåret 2020. Jennie Nivard, ny produktchef, har en bakgrund som Business System Manager på Visma. Hon har även senior erfarenhet som produktägare och projektledare med ansvar för Visma Administration och Vismas molnbaserade lösningar. Jennie förstärker Briox utvecklingsteam med sina perspektiv på affären och produktutveckling. Jenny Karlsson som närmast arbetat som PR och kommunikationsansvarig på Ratos ägda data och analysföretaget Bisnode. Jenny har även erfarenhet från svenska mjukvarubolaget Snow Software och en del utav deras tidiga tillväxtresa med ansvar för de nordiska länderna samt Polen. I sin nya position kommer hon leda arbetet för marknadsföring och kommunikation hos Briox. Övriga tjänster som tillsatts kommer arbeta inom försäljning och support på de lokala kontoren i Estland och Finland. För mer information, vänligen kontakta; Fredrik Hyltsten VD fredrik.hyltsten@briox.se +46 (0)70 341 46 26 Jenny Karlsson Marknadschef jenny.karlsson@briox.se +46 (0)70 874 14 95 Om Briox: Briox erbjuder ekonomisystem för bl.a. redovisning, fakturering och tidredovisning. Briox kunder är redovisning-revisionsbyråer samt små-medelstora bolag, skolor och föreningar. Produkterna har möjligheten att säljas på en global marknad via det molnbaserade systemet. Briox är verksamma i Finland, Estland, Lettland och Litauen. Briox grundades 2010 och har sitt huvudkontor i Växjö, Sverige. Briox AB (BRIOX) är noterade på NGM Nordic MTF. Läs mer på Briox LinkedIn och Facebook.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.