24 november 2023

Briox tecknar större kontrakt med utmanare inom fastighetsförvaltning

Det nystartade bolaget Disponenta på Åland tillkännagav idag ett partnerskap med Briox som innebär att man kommer att använda Briox programvara i det löpande arbetet med sina kunder. Det totala kontraktsvärdet motsvarar ca 200 tkr i årliga licensintäkter.

Disponentas ambition är att vara det självklara valet på Åland när man som bostadsbolag söker efter en modern och personlig leverantör av disponent- och fastighetsförvaltningstjänster. Företagets målsättning är att bli den marknadsledande fastighetsförvaltaren på Åland inom två år. För att stödja Disponentas tillväxtplan har Briox tagit fram ett skräddarsytt produktpaket som syftar till att möjliggöra ett enkelt, tidseffektivt och lönsamt samarbete med bostadsaktiebolag.

“Att samarbeta med Briox är en självklarhet för Disponenta då alla partners tidigare jobbat med systemet och personerna bakom Briox. Smidigheten att digitalisera ekonomihanteringen via Briox möjliggör att vi kan modernisera fastighetsbranschen på Åland”, säger Oskar Lönnqvist, styrelseordförande för Disponenta.

“Disponenta har en tydlig ambition att utmana konventionella arbetssätt, med fokus på användarupplevelse och tidseffektivitet. Det gör dem till en perfekt samarbetspartner för Briox. Vi ser fram emot att stötta Disponentas satsning mot att bli den ledande aktören inom fastighetsförvaltning på Åland”, säger Johan Nordqvist, vd för Briox.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Nordqvist
johan.nordqvist@briox.se

Oskar Lönnqvist
Styrelseordförande
oskar@disponenta.ax

Om Briox:
Briox är ett SaaS-bolag som förenklar vardagen för mikroföretagare genom att digitalisera deras affär och hjälpa dem att bli mer lönsamma. Briox programvara kopplar ihop redovisningskonsulten med företagaren på ett enkelt, effektivt och smart sätt i Finland, Estland, Lettland och Litauen. Briox AB (BRIX) grundades 2010 i Växjö och är idag listat på NGM Nordic SME. Läs mer på www.briox.se och LinkedIn.

Om Disponenta:
Disponenta är en åländsk disponent/fastighetsförvaltare med expertis inom ekonomi, förvaltning, löpande redovisning och rådgivning. Med hjälp av effektiva och smarta system samt ett bra team levererar Disponenta personlig och smidig service till åländska bostadsbolag. Läs mer på www.disponenta.ax

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.

Vänligen fyll i ditt namn.

Vänligen fyll i din e-mail.

Vänligen fyll i ditt telefonnummer.

Villkoren måste accepteras för att kunna fortsätta

Något gick fel när informationen skickades.