24 september 2018

Folkhälsan i Finland tecknar nytt samarbetsavtal med Briox

Folkhälsan är en allmännyttig social- och hälsovårdsorganisation med ca 1 500 anställda, 100 lokalföreningar och totalt ca 19 000 medlemmar i Finland. Folkhälsans förbund r.f. fungerar som takorganisation för de lokala föreningarna.Implementeringen av Briox hos Folkhälsan börjar i september/oktober 2018 och avser samtliga lokalföreningar.

”För Briox är detta förtroende från Folkhälsan ytterligare ett bevis på att vår plattform står mycket stark i konkurrensen. Utöver det innebär detta samarbetsavtal att Briox etablerar en lösning för hälsovårdsorganisationer och hälsoföretag där vår funktionalitet, implementering och affärsmodell är en perfekt match till kundernas förväntningar, säger Fredrik Hyltsten, VD Briox.

För ytterligare information vänligen kontakta: Fredrik Hyltsten, VD Briox AB (publ) Tel: +46 70-341 46 26 Email: fredrik.hyltsten@briox.se

Briox AB i korthet

Briox AB utvecklar och säljer affärssystem till små-och medelstora företag och till redovisning-och revisionsbyråer i samtliga länder utanför Sverige. Programutbudet, som omfattar bland annat redovisning, administration, säljstöd och tidredovisning, är en fullskalig molnlösning och nås från vilken internetbaserad dator eller enhet som helst..